søndag 4. januar 2009

Blogg om blogging...hva synes jeg?

Nå har vi altså skrevet blogg hver uke i et halvt semester innenfor pedagogikk faget. Vi har hatt undervisning i klassen, og etterpå har hver enkelt student satt seg ned å skrevet sitt egent innlegg om tanker de har om de forskjellige emnene og lignende.

For meg har dette vært lærerikt, og jeg synes absolutt det er en god måte å få oppsummert det man har lært ved å skrive ned tanker og vurderinger med egne ord. Man må være asjur i faget, henge med, og ikke minst ha vært til stede i timene for å få skrevet et godt blogg innlegg. Til tider har dette vært travelt, nesten så travelt at det har blitt ubehagelig og stressende. Jeg føler til tider at faginnholdet ikke har fått synket før man selv skal skrive om det på sin egen blogg. Med andre ord, presentasjonen kommer for tett før man skal skrive sitt egent innlegg. Noen ganger har vi hatt pedagogikk på torsdagen, (og før den nye ordningen om at det skulle være inne til søndagen) måtte jo innlegget bli skrevet dagen etter, altså fredagen. Det å kombinere dette med andre fag og prioriteringer kan noen ganger ha blitt litt vanskelig.

Min konklusjon er at dette er lærerikt og en bra studiemetode, men jeg som student synes vi gjerne burde skrevet blogginnlegg hver 14 ende dag. Da vi det bli et annet forhold til det å skrive blogg, fordi man har bedre tid på seg og føler man får prioritert fagene på lik linje.

1 kommentar:

Steinar sa...

Hei! Du er ikkje åleine om dei meiningane, me skal drøfte det.
Lukke til vidare med blogging i 2009!